همایش بصیرت راهکار مقابله در جبهه جنگ نرم در میبد برگزارشد

یزدفردا "همایش بصیرت راهکار مقابله در جبهه جنگ نرم توسط کمیته جوانان شهرستان میبد با همکاری شورای فرهنگ عمومی شهرستان و قرارگاه مقابله با تهدیدات نرم شهرستان میبد در دو مرحله برگزار شد.
جنگ نرم،راست است؛ این یک واقعیت است یعنی الآن جنگ است» این گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری پیرامون جنگ نرم بود. آنچه از تعریف جنگ نرم می توان برداشت نمود، هرگونه اقدام روانی و تبلیغات رسانه ای دانست که جامعه را نشانه گرفته و بدون درگیری و استفاده از زور و اجبار به انفعال و شکست روا می دارد. از اشکال جنگ نرم هم می توان به جنگ روانی، جنگ سفید، جنگ رسانه ای، عملیات روانی، براندازی نرم، انقلاب نرم، انقلاب مخملی، انقلاب رنگی و.... اشاره نمود. در این نوع تهدید تلاش می شود، ملتی دارای آرمان به ملت بی آرمان تبدیل شده و آن هم به دست خود، الگوهای رفتاری خود را در عرصه های فرهنگی، سیاسی به چالش کشاند هدف اصلی از این نوع تهدید، حذف بازوهای جامعه، سلب اراده و روحیه مقاومت و در مجموع استحاله فرهنگی و سیاسی است. تأثیرگذارترین عرصه ها و ابزارهای جنگ نرم را می توان رسانه ها، امور بین الملل، هنر و بازی های رایانه ای بیان نمود. امروزه تهدید نرم، موثرترین و در عین حال خطرناکترین و پیچیده ترین نوع تهدید علیه امنیت ملی کشور است.

همایش بصیرت راهکار مقابله در جبهه جنگ نرم توسط کمیته جوانان شهرستان میبد با همکاری شورای فرهنگ عمومی شهرستان و قرارگاه مقابله با تهدیدات نرم شهرستان میبد شنبه 25 اردیبهشت 89 در دو مرحله برگزار گردید. در مرحله اول ساعت 8 صبح با حضور دانش آموزان مقطع متوسطه و دانشجویان و مرحله دوم ساعت 3 عصر با حضور والدین و مربیان برگزار گردید.

در مرحله اول این همایش  محمدرضا شیخ نیا مسوول کمیته جوانان و دبیر همایش ضمن خیرمقدم و تسلیت بمناسبت ایام جانگداز شهادت حضرت فاطمه الزهرا به حضار، توضیحاتی پیرامون اهداف و عملکرد کمیته جوانان اذعان داشت و افزود: در سال 85 طرحی نزد امام جمعه فرزانه و جوان گرای دیارمان حضرت آیت ا... اعرافی ارائه کردیم که این ایده منجر به تشکیل و تصویب کمیته جوانان در شورای فرهنگ عمومی و به تبع آن چهار کمیته و کارگروه دیگر شد. دبیر همایش بصیرت به نقش اتاق فکر و بازوی مشورتی کمیته جوانان برای شورای فرهنگ عمومی اشاره و اعضای کمیته را متشکل از نمایندگان مستعد و متعهد از گروههای جوانان شهرستان عنوان کرد.

در ادامه محمدرضا رجایی فرماندار شهرستان میبد پیرامون ابعاد جنگ نرم در حوزه های فرهنگی، اعتقادات و آرمان ها، ارزش های عملی و باید ها و نبایدها و تهدید نرم در عرصه سیاسی و اهمیت پرداختن به چنین موضوع خطیری را متذکر شد. دکتر دوستی شعار استاد دانشگاه امام حسین (ع) در ادامه این همایش از عوامل ترویج جنگ نرم در جامعه را فساد، بیکاری و جنگ روانی دانست و از عوامل ترویج فساد را امکانات فراوان و بینش کم متذکر شدند.

همایش بصیرت، راهکار مقابله در جبهه جنگ نرم در مرحله دوم که پذیرای والدین و مربیان بود آقای دکتر نایینی معاون فرهنگی اجتماعی بسیج کشور و استاد دانشگاه امام حسین (ع) ضمن آشنا ساختن والدین و مربیان نسبت به جنگ نرم راههای مقابله با جنگ نرم را بیان داشت و ابزارهای جنگ نرم در عصر ارتباطات مانند اینترنت، بلوتوث، شبکه های ماهواره ای، مواد مخدر و گروههای منحرف را از موانع بصیرت و سیرت جوانان دانست.

لازم به ذکر است قربانی چنین جنگ خاموشی از قشر دانشگاهی جامعه می باشد که بیشتر با مقوله فکر و فرهنگ ارتباط دارد و این قشر هست که از اولویت های طعمه دشمن به حساب می آید. بنابراین نقش اساتید دانشگاه در این جبهه نقش اجتناب ناپذیر است و این قشر از جامعه می توانند القائات این جنگ نرم را برای دانشجویان کالبد شکافی کنند. اما در این میان نقش پدر و مادر خانواده در میزان اثرپذیری این جنگ قابل چشم پوشی نیست و با راهنمایی فرزندان، تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان در پرکردن اوقات فراغت به شیوه ای سالم و معنادار آشنا نمودن هرچه بیشتر آنان با احکام و آداب دینی، استفاده بهینه ازبرنامه های متنوع آموزشی علمی و سرگرمی صدا و سیما می توانند تا حدود قابل توجهی اثرپذیری چنین جنگ مسمومی را خنثی کنند.



یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا